آخرین بروز رسانی قیمت ها 1403/02/06 پنچشنبه
سبد خرید

 

 

لوازم آتش­بازی

آتش­­بازی ازجمله کارهای تفریحی است که در سراسر جهان و در بسیاری از مراسم­ ها از جمله مهمانی­ ها، جشن­ های خانوادگی مانند عروسی­ ها و جشن­ های مذهبی رایج بوده است و می­توان آن را یک فعالیت هیجانی و نمایشی نیز در نظر گرفت. پس از اختراع باروت و لوازم آتش­بازی توسط چینی­ ها، آن­ها به این باور رسیدند که می­توانند به کمک آتش­بازی ارواح شیطانی را بیرون برانند و شادی و نشاط فراوانی برای خود در پیش بگیرند.

 

لوازم آتیش بازی

آتش بازی

 

انواع آتش­بازی:

 

آتش­بازی زمینی

لوازم آتش­بازی که در دسته­ ی آتش­بازی زمینی قرار می­گیرند با نورافشانی روی زمین زیبایی خود را جلوه می­دهند. نور و جرقه­ های موجود در این لوازم در آسمان نوری ایجاد نمی­کنند. این نوع آتش­بازی به دو دسته­ ی آتش­بازی سرد و آتشبازی گرم تقسیم می­شود.

 

آتش­بازی سرد

استفاده از لوازم الکتریکی، ترکیبات بی­ خطر، بی­ بو، بدون دود و ترکیباتی که هنگام آتش­بازی از خود گرمای کمی تولید می­کنند باعث شده که آتش­بازی سرد در فضای بسته و هنگام حضور کودکان به مراتب پرطرفدارتر باشد.

 

آتش­بازی گرم

این نوع آتش­بازی مناسب فضای باز می­باشد چرا که فتیله و گوگرد موجود در لوازم آتش­بازی گرم، گرمای زیادی تولید می­کنند و این امر می­تواند باعث بروز خسارت برای لوازم نزدیک آن ­شود. همچنین برای داشتن جشنی بهتر با لوازم آتش­بازی گرم باید احتیاط و مراقبت­ های لازم را رعایت کرد.

 

آتش­بازی هوایی

آتش­بازی هوایی از دسته مواردی است که حتما باید در فضای آزاد انجام شود چرا که توپ ­ها با شلیک و منفجر شدن نورافشانی می­کنند.

 

معرفی برخی از لوازم آتش­بازی:

 

آبشارها

آبشار ها به دوسته سر و گرم تقسیم میشوند

آبشارهای سرد

به دسته­ای از آبشارها که حرارت بسیار کمی دارند و باعث آتش­سوزی نمی­شوند، آبشار سرد می­گویند. آبشارهای سرد با استفاده از نیروی برق یا باتری انرژی مورد نیاز خود جهت نورافشانی و تولید جرقه را تامین می­کنند، به همین دلیل در دست ه­ی لوازم آتش­بازی نسبتا بی­خطر طبقه­ بندی می­شوند. از مواردی که می­توان به آن­ها اشاره کرد آبشار سرد برقی می­باشد.

 

آبشار سرد

آبشار سرد

آبشارهای گرم

آبشارهای گرم در مقایسه با آبشارهای سرد تا ارتفاع بالاتری فوران می­کنند (تقریبا 10 متر) و مدت زمان نورافشانی آن­ها طولانی­تر است. آبشار­های گرم به دلیل تولید دود و بوی بسیار برای فضای آزاد مناسب هستند. مانند آبشار طاووس، توسکا، سرو، شقایق، ارغوان، مینا، میخک و آبشارهای دستی بزرگ و کوچک. آبشارهای گرم به دلیل داشتن تنوع رنگی بالا در بین لوازم آتش­بازی، بسیار محبوب و پرطرفدار هستند.

 

دود رنگی

دود رنگی به دو نوع زمینی و دستی تقسیم می­شود. دود رنگی دستی عموما برای عکاسی و فیلم­برداری در جشن تولد و مراسمات عروسی در طبیعت (فضای باز) مورد استفاده قرار می­گیرد و دود رنگی زمینی برای افتتاحیه­ی مراسم و تیزرهای تبلیغاتی پیشنهادهای خوبی خواهند بود. همان­گونه که از نام این محصولات پیداست با روشن کردن آن­ها دودی غلیظ و رنگی فضا را پر می­کند و فضایی زیبا را برای شما به ارمغان می ­آورد. دودهای رنگی در چندین مدل دسته­دار بلند و کوتاه، نارنجکی، مدل فتیله­دار و ضامن­دار تولید و عرضه می­شوند.

 

دود رنگی

دودهای رنگی

 

کهکشان­ ها

شوت ­های اتوماتیک یا کهکشان­ ها توپ­ هایی هستند که توسط لانچر­های مخصوص در یک خط عمود به سمت آسمان شلیک می­شوند و تا ارتفاع بین 20 تا 200 متر بالا می­روند و در ارتفاع مشخصی با توجه به ارتفاع گفته شده روی محصول منفجر می­شوند و نور افشانی می­کنند. این دسته از لوازم آتش­بازی همه­ ساله در جشن­های بزرگ در کشورهای مختلف جهان استفاده می­شوند.

 

چلچله ها

یک محصول بی­صدای آتش­بازی است که عملکردی تقریبا مشابه کهکشان دارد. چلچه مانند یک خط نورانی به سمت آسمان می­رود و نورافشانی بسیار زیبایی را جلوه می­دهد اما در نهایت انفجاری صورت نمی­گیرد.

 

فرفره 

این محصول بی­خطر مناسب­ترین وسیله آتش­بازی برای کودکان است. فرفره پس از اینکه روشن می­شود روی زمین و حول محور خود به سرعت می­چرخد و نور تولید می­کند.

 

فشفشه

این محصول محبوب که در اکثر جشن­های تولد دیده می­شود با پرتاب کردن جرقه­ های نورانی و صدایی مانند فشفشه نورافشانی می­کند و به محصول مورد علاقه­ی کودکان تبدیل شده است.

 

بالون آرزوها

 این بالون­ ها در ابتدا توسط کشورهای آسیای شرق مورد استفاده قرار می­گرفت و افراد بر این باور بودند که  بالون­ آرزوها  خوش­ شانسی و اقبالی خوش را به همراه دارند. این بالون­ ها از دسته­ ی لوازم آتش­بازی بی­ خطر به حساب می­ آیند، اما باید هنگام روشن کردن به مواردی مثل نبودن درخت یا تیر چراغ برق توجه کرد.

 

بالن آرزوها

بالون آرزوها

 

ریموت­ ها

 ریموت­ ها از تجهیزات آتش­بازی مورد استفاده در مراسمات عروسی هستند و این امکان را به افراد می­دهند تا بتوانند لوازم آتش­بازی را از راه دور کنترل و روشن کنند.

 

نکاتی که باید هنگام آتش­بازی به آن­ها توجه کرد:

  • از نگه­داری مواد آتش­ زا در خانه خودداری کنید.
  • محصولات آتش­بازی را از فرزندانتان دور نگه دارید.
  • از پرتاب فشفشه و محصولاتی از این قبیل به سمت درختان خودداری کنید.
  • قبل از جمع­ آوری بقایای آتش­بازی از خاموش بودن آن­ها اطمینان حاصل کنید.
  • هنگام آتش­بازی لوازم اطفاء حریق را در دسترس خود قرار دهید.