آخرین بروز رسانی قیمت ها 1403/02/08 شنبه
سبد خرید

بیشتر ما می دانیم که چهارشنبه سوری یک روز بسیار پرآوزه ایرانیان است که بیشترین صحبت ها در مورد آن می شود که در آن آتش بازی نماد اصلی این جشن است ولی علاوه ‌بر مراسم چهارشنبه ‌سوری آتش بازی در جشن ‌های مختلف دیگری چون جشن نیمه شعبان، جشن عروسی، جشن تولد و ... از وسایل آتش ‌بازی مختلفی استفاده می شود 
اما موردی را که باید در این ‌جا ذکر کنیم این است که بسیاری از این لوازم ممکن است خطراتی را هم برای افراد ایجاد نمایند. به‌ همین ‌علت کسانی که قصد دارند مراسم چهارشنبه‌ سوری را انجام دهند به ‌دنبال لوازم آتش ‌بازی ایمن هستند تا جان فرزندان خود را از خطرات احتمالی حفظ کنند.
متأسفانه به دلیل این ‌که نظارت و قوانین مناسبی در آتش ‌بازی وجود ندارد افراد زیادی هستند که وسایل آتش ‌بازی غیر مجاز را تولید می ‌کنند و در اختیار جوانان قرار می ‌دهند که این عمل باعث می ‌شود آسیب ‌های جبران ‌ناپذیری به بسیاری از خانه‌ ها و خانواده‌ها وارد شود.
در واقع هرسال در چهارشنبه ‌سوری مراسماتی که برگزار می شود  ممکن است با وسایل آتش‌ بازی غیرمجازی جشن خود را شروع شود، بنابراین برای جلوگیری از حوادث ناگوار بهتر است از وسایل آتش ‌بازی ایمن استفاده کنید.
به ‌طور کلی وسایل آتش ‌بازی در ۲ دسته هوایی و زمینی قرار دارد که هر کدام از آن ‌ها دارای کاربردی هستند و برای مراسم‌ های مختلفی به کار برده می شوند، اما به ‌طور کلی در مراسم چهارشنبه ‌سوری از هر ۲ دسته وسایل آتش‌ بازی  استفاده خواهند کرد، در ادامه وسایل آتش ‌بازی ایمن را برای شما معرفی خواهیم کرد. 
 
وسایل آتش ‌بازی هوایی
وسایل آتش ‌بازی که به اسم وسالی آتش بازی هوایی آن‌ ها را می ‌شناسند، به سمت بالا پرتاب خواهند شد و در ارتفاع مناسب منفجر می ‌شوندف از طرفی نور و آتش بزرگی را ایجاد خواهند کرد به‌ همین‌ علت باید در فضای بسیار بزرگی آن‌ ها مورد استفاده قرار دهید.
از وسایل آتش ‌بازی هوایی می ‌توان به منور، لانچر، چلچله، کهکشان و ... اشاره کرد که هر کدام اشکال مختلفی را از خود نشان می ‌دهند.
 کهکشان به ‌عنوان یکی از وسیله‌ های آتش ‌بازی ایمن معرفی می ‌شود که شما می ‌توانید آن را در مرکز پخش لوازم آتش ‌بازی هپی مپی برای خود تهیه نمایید.
این نوع از وسایل آتش ‌بازی  صدای خفیفی را از خود ایجاد خواهند کرد و با پرتاب شدن به سوی آسمان نوری را به شکل ‌های جذاب نشان خواهند داد، با توجه به طرح و رنگی که دارند هر کدام در آسمان نماهای مختلفی را نشان می ‌دهند.
تفاوت کهکشان ‌ها در تعداد پرتاب آن ‌ها می ‌باشد، به‌عنوان مثال کهکشان ‌های ۷ شوته، ۶ شوته، ۱۰ شوته و ... را می‌ توانید برای مراسم آتش ‌بازی خود تهیه نمایید.


چلچله از دیگر لوازم آتش ‌بازی هوایی به شمار می ‌رود که بعد از شلیک خط نوری را از خود برجای می ‌گذارد، انفجاری که در آسمان ایجاد می ‌کند از وسایل آتش ‌بازی کهکشان بسیار کوچک ‌تر می ‌باشد و صدای کمتری را هم از خود نشان خواهد داد.
لانچر از لوازم دیگری معرفی می ‌شود که به شکل یک استوانه‌ و تعدادی توپ هستند، برای استفاده از این نوع وسیله ابتدا توپ ها را داخل استوانه قرار خواهند داد و بعد از روشن کردن آن ‌ها به سوی هوا شلیک خواهند شد.
منور نوع دیگر از وسایل آتش ‌بازی هوایی می ‌باشد که بر خلاف چلچله و کهکشان صدایی را تولید نخواهد کرد و می ‌توان گفت کاملا بی‌ صدا است، منورها در لوله های استوانه ای شکل قرار دارند و با توجه به تعداد تیرهایی که از آن ‌ها شلیک می‌ شود با هم تفاوت دارند.
 
وسایل آتش‌بازی زمینی
در معرفی لوازم آتش‌ بازی ایمن می ‌توان به لوازم آتش‌ بازی زمینی اشاره کرد که در دسته ‌بندی‌ های مختلفی وجود دارند، از میان آن ‌ها می ‌توان انواع آبشار را نام برد که به آبشارهای گرم‌ و سرد دسته‌ بندی می ‌شوند.
دوده های رنگی که هر کدام از آن‌ ها  دودهایی را با رنگ‌ های خاص از خود نشان خواهند داد، همچنین فشفشه ‌ها، انواع ترقه و فرفره ‌ها در دسته لوازم آتش ‌بازی زمینی قرار می ‌گیرند.
آبشارها بعد از روشن ‌شدن نمایی مانند فواره را از خود نشان می‌ دهند، در انتخاب آبشار به این نکته دقت داشته باشید که شکل هر کدام از آن ‌ها با هم تفاوت است و ارتفاع نور و آتش هم به مدت ‌زمان تقریبی سوخت آن بستگی دارد و تمامی این موارد را می ‌توانید روی دسته بندی محصولات مشاهده نمایید.


آبشارها همان‌ طور که گفته شد به آبشار گرم‌ و سرد دسته‌ بندی می ‌شوند، آبشارهای گرم از طریق احتراق مواد شیمیایی انرژی خود را به دست می‌ آورند و بعد از روشن ‌شدن به‌ صورت ۱ فواره می‌ توان آن‌ها را مشاهده کرد.
آبشارهای سرد را به راحتی می ‌توان در فضاهای بسته به کار برد، چرا که نور بسیار کمتری را از خود نشان خواهند داد، این نوع از آبشارها انرژی خود را از طریق نیروی الکتریکی به دست خواهند آورد و بسیار کم حرارت می ‌باشند، بنابراین شما می ‌توانید در مراسم چهارشنبه‌ سوری خود از آبشار سرد به بهترین شکل ممکن استفاده نمایید.
از دیگر لوازم آتش ‌بازی ایمن می ‌توان دودهای رنگی را نام برد که بی ‌خطرترین محصولات در حوزه لوازم آتش ‌بازی بشمار می ‌روند، این نوع از دودها به دودهای رنگی زمینی، دودهای دستی و ضامن دارند تقسیم ‌بندی می ‌شوند.
دودهای رنگی زمینی مانند آبشار بر روی زمین واقع می ‌شوند و بعد از روشن شدن از آن ‌ها دودی خارج خواهد شد، دودهای رنگی دستی مانند مشعل دستی عمل می ‌کنند و بعد از روشن کردن فتیله می ‌توانید آن را با خود حمل نمایید.
دودهای رنگی ضامن ‌دار دقیقا مانند یک نارنجک عمل خواهند کرد، یعنی اگر شما ضامن دود رنگی را بکشید و آن را به ‌آرامی پرتاب کنید در محل مورد نظر دودی را از خود پخش خواهد کرد.