آخرین بروز رسانی قیمت ها 1403/02/08 شنبه
سبد خرید

نمایش‌های آتش بازی، همیشه همه مردم دنیا را به وجد می‌آورند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به لوازم آتش بازی و نمایش‌های بزرگ آتش بازی که در سراسر دنیا در مناسبت‌های متعددی برگذار می‌شود علاقه دارید و حتی دوست دارید به کشورهای مختلف سفر کنید و آتش بازی که به راه می‌اندازند را مشاهده کنید، بهتر است در ادامه این مطلب با ما باشید؛ چراکه قرار است تماشایی‌ترین نمایش‌های آتش بازی جهان را به شما معرفی کنیم. 


1. جشن شبانه گای فاکس در انگلستان

 

جشن شبانه گای فاکس

 

انگلستان یکی از کشورهایی است که مردم آن هر سال در تاریخ 5 نوامبر در سراسر بریتانیا، مراسم‌های آتش بازی متعددی را برپا می‌کنند؛ به همین دلیل هم توریست‌های متعددی را در این تاریخ به کشور خود جذب می‌کنند تا مراسم‌های آتش بازی فوق‌العاده‌ای که در این کشور برگذار می‌شود را شاهد باشند.

دلیل اینکه مردم انگلستان در سراسر بریتانیا در تاریخ 5 نوامبر مراسم آتش بازی به راه می‌اندازند، یادآوری توطئه باروت در سال 1605 است. نقشه توطئه باروت در سال 1605 توسط یک سرباز انگلیسی که مذهب آن کاتولیک بود و گای فاکس نام داشت کشیده شده بود که قصد داشت مجلس اعیان انگلستان را منفجر کند اما همراه یارانش دستگیر شد. سپس مورد محاکمه قرار گرفت و در آتش سوزانده شد و مردم جشن گرفتند که البته مشخص شد گای فاکس تقلبی در آتش سوزانده شده است. حالا بعد سال‌ها مردم انگلستان در هر 5 نوامبر با آتش بازی گسترده، این روز را جشن می‌گیرند.


2. شب سال نو دبی، امارات متحده عربی

 

شب سال نو دبی، امارات متحده عربی

 

یکی از تماشایی‌ترین نمایش‌های آتش بازی جهان که رکورد جهانی گینس را برای برپایی بزرگترین نمایش آتش بازی جهان به خود اختصاص داده است؛ نمایش آتش بازی شب سال نو دبی است.

نمایش آتش بازی شب سال نو در امارات متحده عربی به قدری بزرگ و باشکوه است که هیچ هزینه‌ای برای برگذاری آن از سوی دولت این کشور دریغ نمی‌شود.

بزرگترین آتش بازی جهان از برج خلیفه دبی که بلندترین برج جهان نیز شناخته می‌شود، به راه می‌افتد؛ بنابراین می‌توانید از هر نقطه دبی آن را مشاهده کرده و لذت ببرید.

جالب است بدانید که در جشن شب سال نو دبی بر روی برج خلیفه بیش از 500 هزار لوازم نورافشانی آتش بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


3. شب سال نو سیدنی، استرالیا

 

شب سال نو سیدنی، استرالیا

 

شب سال نو در سیدنی، از آن شب‌هایی است که هیچ کسی نمی‌تواند آن را فراموش کند؛ چراکه نه تنها سیدنی یکی از اولین شهرهای جهان است که در آغاز سال نو زنگی را به صدا در می‌آورد بلکه قبل از شروع سال نو با موسیقی، قایق‌های تزیین شده و همچنین چندین و چند هواپیما نمایشی باشکوه را به راه می‌اندازند. و به محض اینکه سال تحویل می‌شود آتش بازی خارق‌العاده‌ای را به راه انداخته و همه مردم را شگفت‌زده می‌کند.

جالب است بدانید که هر سال بیش از 1 میلیون نفر به شهر سیدنی می‌آیند تا جشن شب سال نو میلادی را تماشا کنند. علاوه‌بر باشکوه بودن تمام نمایش‌ها و آتش بازی که در سیدنی در شب سال نو میلادی انجام می‌شود، انفجار فشفشه‌ و تولید نورهای درخشان بر فراز آب و خانه اپرای سیدنی این جشن را دیدنی‌تر و زیباتر می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب مراسم آتش بازی شب سال نو میلادی در سیدنی، به عنوان یکی از تماشایی‌ترین نمایش‌های آتش بازی‌ جهان، این است که نمایش آتش بازی آن 12 دقیقه طول می‌کشد که نشان‌دهنده دوازده ماه سال است؛ از طرفی در هر سال میلادی که این مراسم برگذار می‌شود، یک موضوع جدید برای نمایش آتش بازی انتخاب می‌شود. برای مثال در سال میلادی 2017 موضوع آتش بازی در رابطه با جشن قانونی ازدواج همجنس گرایان در کشور استرالیا بود.


4. جشن روز باستیل در پاریس، فرانسه

 

جشن باستیل

 

یکی از مهم‌ترین روزهای انقلابی در تاریخ فرانسه، روز باستیل است. روز باستیل در تاریخ 14 ژوئیه 1789 روزی است که به زندان باستیل در پاریس یورش برده شده بود؛ از این رو مردم فرانسه هر سال در 14 ژوئیه این مناسبت را جشن می‌گیرند.

جشن باستیل در برج ایفل پاریس برگذار می‌شود که با یک آتش بازی عظیم همراه است و میلیون‌ها نفر را برای تماشا به خود جذب می‌کند؛ البته این جشن هر سال یک تم متفاوت در رابطه با موضوعی خاص دارد مانند: آزادی، صلح، المپیک و ... .


5. جشن روز استقلال در نیویورک، ایالات متحده آمریکا

 

جشن روز استقلال در نیویورک، ایالات متحده آمریکا

 

در چهارم ژوئیه 1776 میلادی اعلامیه استقلال ایالات متحده آمریکا تصویب شد؛ تصویب این اعلامیه که به اعلامیه استقلال مشهور است موجب شد که 13 مستعمره آمریکایی به عنوان یک ملت واحد تلقی شوند و دیگر قسمتی از پادشاهی بریتانیا نباشند؛ به همین دلیل هر سال مردم آمریکا چهارم ژوئیه را به عنوان روز استقلال جشن گرفته و یک مراسم آتش بازی بزرگ به راه می‌اندازند.

جالب است بدانید که جشن آتش بازی که هر سال در روز استقلال در نیویورک به عنوان یکی از تماشایی‌ترین نمایش‌های آتش بازی جهان برپا می‌شود 26 دقیقه طول می‌کشد؛ در این مدت زمان بیش از 75 هزار گلوله از خیابان 18 تا خیابان 43 در امتداد رودخانه هادسون به طول می‌انجامد و آتش بازی گسترده‌ای بر فراز شهر و تیراندازی تا سه برابر ارتفاع مجسمه آزادی انجام می‌شود.


6. مسابقه بین‌المللی آتش بازی مونترال، کانادا

 

مسابقه بین‌المللی آتش بازی مونترال، کانادا

 

اگر عاشق آتش بازی هستید و دوست دارید از نزدیک نمایش‌های متعددی از آتش بازی‌های بزرگ را تماشا کنید باید به مونترال بروید. هر سال در ماه جولای در مونترال، مسابقه‌ای از تماشایی‌ترین نمایش‌های آتش بازی جهان برگذار می‌شود که شرکت‌های آتش بازی از سراسر جهان در این مسابقه شرکت کرده و بهترین نمایش‌های آتش بازی خود را نشان می‌دهند؛ تمامی این نمایش‌ها در این فستیوال یک ماهه با موسیقی و رقص نیز همراه است که میلیون‌ها نفر را برای تماشا به خود جذب می‌کند.


7. سه جشن در نیگاتا، ژاپن

 

جشن نیگاتا

 

تا به اینجای مطلب شهرهایی از بزرگترین کشورهای دنیا را نام بردیم که در هر سال میلادی یک جشن آتش بازی در هر کدام از آن‌ها برگذار می‌شود؛ اما حالا قرار است شما را با شهر نیگاتا ژاپن آشنا کنیم که در هر سال میلادی نه یک جشن بلکه سه جشن آتش بازی در این شهر برگذار می‌شود.

یکی از سه جشنی که در نیگاتا برگذار می‌شود، جشن کاتاکای نام دارد که هر سال در ماه سپتامبر برگذار می‌شود که به عنوان یکی از قدیمی‌ترین جشن‌های آتش بازی در جهان شناخته شده و توانسته رکورد جهانی گینس را از آن خود کند.

دومین جشنی که هر سال در نیگاتا برپا می‌شود، کاشیوازاکی نام دارد که به دلیل آتش بازی بر فراز اقیانوس از شهرت زیادی برخوردار است.

آخرین و سومین جشنی که هر سال در نیگاتا برگذار می‌شود نیز ناگائوکا نام دارد که بیش از 20 هزار آتش بازی در دو شب تابستان در این جشن به نمایش گذاشته می‌شود.


8. جشنواره آتش بازی کن، فرانسه

 

جشنواره آتش بازی کن، فرانسه

 

جشنواره آتش بازی کن به عنوان یکی دیگر از بهترین جشنواره‌هایی که می‌تواند تماشایی‌ترین نمایش‌های آتش بازی جهان را برپا کند، به خوبی می‌تواند با جشنواره فیلم کن رقابت کند؛ در این جشنواره که در هر تابستان در 6 شب برگذار می‌شود، هر نمایش آتش بازی به مدت 25 دقیقه اجرا می‌شود که 200 هزار نفر هنر خود را در این جشنواره به نمایش می‌گذارند.


9. جشن آتش بازی لوئیزویل، ایالات متحده آمریکا

 

جشن آتش بازی لوئیزویل، ایالات متحده آمریکا

 

یکی از بزرگترین نمایش‌های آتش بازی در آمریکای شمالی، جشن آتش بازی در لوئیزویل است؛ درواقع این جشن آتش بازی همزمان با جشنواره دربی کنتاکی در ماه می برگذار می‌شود که البته آتش‌ بازی بیشتر از خود دربی طرفدار دارد.

در جشن آتش بازی لوئیزویل به عنوان یکی دیگر از تماشایی‌ترین نمایش‌های آتش بازی در جهان، 650 هزار تماشاگر، هزاران آتش بازی که 30 دقیقه به طول می‌انجامد را تماشا می‌کنند؛ در این جشن لوازم آتش بازی متعددی در دو طرف پل جورج راجرز کلارک آتش بازی عظیم و خارق‌العاده‌ای را به راه می‌اندازند.


10. جشن نور ونکوور، کانادا

 

جشن نور ونکوور، کانادا

 

جشن نور در ونکوور یکی دیگر از آن جشن‌های آتش بازی است که خیلی‌ها طرفدار و عاشق آن هستند. تقریبا سه دهه است که جشن نور در خلیج انگلیسی در ماه جولای برگذار می‌شود و با رقص و موسیقی همراه است؛ این جشن در سه روز مختلف برگذار می‌شود که هر سه روز یک نمایش آتش بازی 25 دقیقه‌ای در آن اجرا می‌شود و بیش از یک میلیون نفر برای دیدن آن به اسکله می‌آیند.


11. جشنواره بزرگ آتش بازی دریاچه بیوا، ژاپن

 

جشنواره بزرگ آتش بازی دریاچه بیوا، ژاپن

 

و اما آخرین آتش بازی که جزو تماشایی‌ترین نمایش‌های آتش بازی جهان است و تصمیم داریم آن را معرفی کنیم، جشنواره آتش بازی دریاچه بیوا در ژاپن است. درواقع دریاچه بیوا بزرگترین دریاچه ژاپن است، به همین دلیل هم جشنواره آتش بازی را بر فراز آن برگذار می‌کنند تا با انعکاس نورها در دریاچه زیبایی جشن دوچندان شود.

بیش از 10 هزار نمایش آتش بازی در این جشنواره برگذار می‌شود که هر سال 350 هزار نفر را جذب خود می‌کند.