آخرین بروز رسانی قیمت ها 1403/02/09 یکشنبه
سبد خرید

خیلی از مادر و پدرها نمی‌دانند که اسباب‌ بازی‌ها نقش موثری در شکل‌گیری شخصیت کودکشان دارند، به همین دلیل هم در خرید اسباب بازی دقت کافی را به خرج نمی‌دهند. یکی از مهم‌ترین اسباب‌ بازی‌هایی که تاثیر بسزایی در شکل‌گیری ضمیر ناخودآگاه کودک دارد و او زمان زیادی را با آن سپری می‌کند، عروسک است. از این‌رو لازم است که در خرید عروسک نکات زیادی را رعایت کنید تا هم شخصیت کودک شما به بهترین حالت ممکن شکل بگیرد و هم اینکه عروسک مورد نظر بتواند تمام خواسته‌ها و نیازهای کودک شما را برآورده سازد. به همین دلیل تصمیم داریم در ادامه این مطلب که درخصوص راهنمای خرید عروسک است علاوه‌بر آشنایی شما با مهم‌ترین نکات برای خرید عروسک، 10 تا از بهترین عروسک های دنیا را نیز به شما معرفی کنیم.

 

راهنمای خرید عروسک| مهم‌ترین نکاتی که باید قبل از خرید عروسک بدانید

 

راهنمای خرید عروسک

 

در ادامه این مطلب شما را با چندین و چند نکته در رابطه با خرید عروسک برای کودکتان آشنا خواهیم کرد تا بتوانید با توجه به این نکات بهترین عروسک را برای کودک خود خریداری کنید.

 

***برای خرید زیباترین و جدیدترین عروسک ها در سایزهای مختلف بر روی این لینک کلیک کنید: "خرید عروسک"

 

  • رابطه سن کودک با اندازه عروسک را جدی بگیرید

 

راهنمای خرید عروسک

 

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که تصمیم داریم در راهنمای خرید عروسک به آن اشاره کنیم، سن کودک است که رابطه مستقیمی با اندازه عروسک انتخابی شما دارد. به گونه‌ای که شما باید عروسکی خریداری کنید که اندازه آن متناسب با سن کودک شما باشد. کوچکترین عروسک‌ها حدود 10 اینچ هستند و بزرگترین آن‌ها حدود 28 اینچ هستند. برای مثال اگر کودک شما هنوز نوزاد است عروسکی با اندازه 10 اینچی مناسب اوست و اگر کودک شما در سنین یک یا دو سالگی قرار دارد عروسکی با اندازه 16 سانتی مناسب اوست. بنابراین هنگام خرید عروسک اول از همه به اندازه عروسک متناسب با سن کودک خود توجه کنید.

 

  • به مواد مورد استفاده در عروسک توجه کنید

 

راهنمای خرید عروسک

 

مطمئنا دوست دارید یک عروسک باکیفیت برای کودک خود خریداری کنید از این‌رو باید به موادی که در ساخت عروسک انتخابی شما مورد استفاده قرار گرفته است توجه کنید و مطمئن شوید که بی‌خطرند؛ چراکه برخی از عروسک‌هایی که دارای پشم یا پروز هستند در سنین پایین موجب بروز مشکلات تنفسی در کودکان می‌شوند. از طرفی باید به ضد آب بودن عروسکی که انتخاب می‌کنید نیز توجه داشته باشید تا اگر کودک شما تمایل داشت آن عروسک را به حمام ببرد یا اینکه عروسک کثیف شد و تصمیم گرفتید آن را بشویید مشکلی برای آن به وجود نیاید. معمولا عروسک‌های ضد آب عروسک‌های سیلیکونی هستند که یا یک چهارم آن‌ها سیلیکونی است یا به صورت کامل سیلیکونی هستند. پیشنهاد ما به شما خرید عروسک سیلیکونی به ویژه برای کودکان در سنین پایین است.

 

  • عروسکی که خریداری می‌کنید باید از هر نظر بی‌خطر باشد

 

راهنمای خرید عروسک

 

در این بخش از راهنمای خرید عروسک قصد داریم به یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید عروسک باید حتما به آن توجه کنید یعنی بی‌خطر بودن عروسک اشاره کنیم. هنگام خرید عروسک بهتر است برای اطمینان خاطر ایمنی و بی‌خطر بودن عروسک را حتما بررسی کنید تا با خیال راحت بتوانید کودک خود را با عروسک او برای مدتی تنها بگذارید. هرگز برای نوزادان خود اسباب بازی‌هایی با قطعات کوچک و یا جدا شونده نخرید زیرا برای نوزادان ایمن نیستند. اما برای محدوده سنین بالاتر مشکلی ندارد. به قسمت‌های مختلف عروسک و اسباب بازی مورد نظر با دقت نگاه کنید و ببینید که ساخت آن چگونه و با چه موادی است. بهتر است برای نوزادان عروسک‌هایی با مواد سخت انتخاب نکنید. اگر عروسک انتخابی شما از مواد سفت و سخت ساخته شده است و یا به گونه ای است که از پیچ و مهره ریز در آن استفاده شده، نمی تواند گزینه خوبی برای کودک شما باشد.

 

*** برای خرید انواع اسباب بازی ها در طرح ها و سایزهای متنوع بر روی این لینک کلیک کنید: "خرید اسباب بازی"

 

  • هنگام خرید عروسک جنسیت کودک خود را در نظر بگیرید

 

راهنمای خرید عروسک

 

جنسیت کودک یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی است که باید هنگام خرید عروسک حتما به آن توجه کنید؛ چراکه عروسک باربی برای یک پسر بچه هیچ جذابیتی ندارد و در مقابل عروسک بتمن هم برای یک دختر بچه هیچ جذابیتی ندارد. بنابراین اگر دوست دارید عروسکی که خریداری می‌کنید برای کودک شما جذابیت داشته باشد و نیازهای او را به عنوان دوستی که زمان طولانی را با آن سپری می‌کند برطرف سازد، بهتر است متناسب با جنسیت کودک خود عروسکی را برای او خریداری کنید و در اختیارش قرار دهید.

 

  • عروسک مناسب برای کودکان نوپا

 

راهنمای خریدد عروسک

 

در این قسمت از راهنمای خرید عروسک تصمیم داریم به یکی از مهم‌ترین سوالات پدر و مادرها در رابطه با اینکه مناسب‌ترین عروسک برای کودکان نوپا چیست پاسخ دهیم. درواقع زمانی که فرزند شما از نوزادی وارد مرحله یک سالگی می‌شود تمایل بیشتری دارد تا با عروسک‌های جدید خود وقت بگذراند. وقتی نوبت به انتخاب و خرید عروسک کودک برای این گروه سنی می‌رسد، باز هم عروسک هرچه نرم‌تر باشد بهتر است. همانطور که اشاره کردیم باید این موضوع را هم در نظر بگیرید که آیا عروسک انتخابی شما قابل شستشو در ماشین لباسشویی است یا خیر.

 

  • عروسک مناسب برای کودکان 2 تا 4 سال

 

راهنمای خرید عروسک

 

در سنین 2 تا 4 سالگی تخیلات کودک به کار می‌افتد و خودش را در نقش‌های مختلفی تصور می‌کند. بنابراین در این سنین بهترین عروسک برای کودک عروسکی است که به او اجازه حرکت و کشف کردن بدهد. مانند عروسکی که بتواند به آن غذا دهد و یا لباس آن را عوض کند. در این سنین وسایل جانبی و بسیار کوچک عروسک چندان مسئله‌ساز نیست. شما می‌توانید خلاقیت کودک خود را با استفاده از برخی لوازم جانبی عروسک برای تغذیه، تغییر و خواب عروسک ارتقا دهید. خرید عروسک نوزاد باربی می تواند برای دختر بچه‌ها در این گروه سنی گزینه مناسبی باشد.

 

  • عروسک مناسب برای کودکان بالای 5 سال

 

راهنمای خرید عروسک

 

در این قسمت از راهنمای خرید عروسک نوبت به انتخاب عروسک مناسب برای کودکان بالای 5 سال است. نکته حائز اهمیتی که در خصوص خرید عروسک دخترانه بزرگ باید به آن توجه کنید این است که عروسک مناسب برای این رده سنی، عروسکی است که بتواند تمامی رویاها و نیازهای کودک شما را تحقق بخشد؛ چراکه پس از رسیدن به هفت سالگی، دختران کوچک همه کارها را با عروسک های خود انجام می‌دهند و آنها بهترین دوستانشان می‌شوند. خوشبختانه در این رده سنی شما با دست بازتری می‌توانید عروسکی را برای کودک خود انتخاب و خریداری کنید؛ چراکه کودک شما به درک و مراقبت نسبی از خود رسیده است و عروسک‌هایی که از مواد سفت و سخت ساخته شده‌اند نیز می‌توانند در این سنین گزینه خوب و بی‌خطری برای او باشند.

 

با قشنگ ترین و بهترین عروسک های دنیا آشنا شوید

حالا که در این راهنمای خرید عروسک با مهم‌ترین نکات برای خرید عروسک برای کودک خود در انواع رده‌های سنی آشنا شدید تصمیم داریم شما را با 10 مدل از بهترین عروسک های جهان آشنا کنیم.

 

10. عروسک‌ دختر آمریکایی (American Girl)

 

عروسک دختر آمریکایی

 

این عروسک که یکی از بهترین عروسک های دنیا شناخته می شود، به لطف لباس شگفت انگیز خود به سرعت محبوبیت پیدا کرد. با خرید این عروسک، مشتری چند کتاب پر از اطلاعات مفید در مورد عروسک ‌‌ها و لوازم جانبی آن‌‌ ها دریافت خواهد کرد. شاید برای تان جالب باشد که بدانید این عروسک موفق شد به یکی از برترین عروسک‌‌ های کل جهان تبدیل شود!

 

9. عروسک بِرَتز (Bratz)

 

عروسک برتز

 

برتز نوعی عروسک شگفت انگیز است که زیبایی فوق العاده ای دارد. اگر به عروسک ‌‌ها علاقه مند باشید، قطعا عاشق این عروسک خواهید شد. جالب است بدانید که این عروسک به موفقیت بسیاری دست پیدا کرده است. عروسک بِرَتز در سال 2006 دو میلیارد دلار فروش داشت؛ یعنی حدود 40% از کل فر وش صنعت عروسک سازی را به خود اختصاص داد!

 

8. عروسک ماری اوزموند  (Marie Osmond)

 

عروسک ماری اوزموند

 

یکی دیگر از بهترین عروسک های دنیا که تصمیم داریم در این راهنمای خرید عروسک آن را به شما معرفی کنیم، عروسک ماری اوزموند است که از پروسلین و رزین تولید شده است. برند‌‌های گوناگونی از جمله «ادور بل» و «تادلر دال» در ساخت این عروسک همکاری داشته اند. قیمت این عروسک مقرون به صرفه است و ظاهر آن نیز بسیار جذاب است. به علاوه، دسترسی به آن در بازار نیز راحت است و به راحتی قابل خریداری است.

 

7. عروسک ادورا بیبی (Adora Baby)

 

عروسک ادورا بیبی

 

این عروسک یکی از بهترین عروسک های جهان به شمار می رود! چیزی که باعث شهرت و محبوبیت بسیار این عروسک شده است، این است که ظاهری بسیار واقعی دارد و شبیه به یک دختر بچه واقعی به نظر می رسد. این نوع عروسک در اندازه‌‌های متفاوتی تولید می شود و با رنگ چشم‌‌های متفاوتی در بازار موجود است. همین موضوع باعث شده است که مشتریان بسیاری جذب آن بشوند.

 

6. عروسک ووگ جینی (Vogue Ginny)

 

عروسک ووگ جینی (Vogue Ginny)

 

یکی دیگر از بهترین عروسک های دنیا که قرار است در این راهنمای خرید عروسک به آن اشاره کنیم، عروسک ووگ جینی است. این عروسک موفق شده است توجه کودکان بسیاری را به خود جلب کند. شاید بپرسید چه چیزی در مورد این عروسک وجود دارد که آن را آنقدر خاص و برجسته می کند؟ باید بگوییم این عروسک یک کمد پر از لوازم جانبی (لباس، زیور آلات و ...) دارد و همین موضوع باعث جذابیت آن شده است. قیمت آن نیز معقول و مقرون به صرفه است و یکی از بهترین عروسک‌ها برای فرزند شما محسوب می شود.

 

5. عروسک های رابرت تانر (Robert Tonner)

 

عروسک های رابرت تانر (Robert Tonner)

 

عروسک‌‌های رابرت تانر توجه بسیاری را به خود جلب کرده اند، چرا که شبیه به چهره‌‌های معروفی هستند که کودکان به آنها علاقه دارند. برای مثال، هری پاتر (Harry Potter)، کیتی کولیر (Kitty Collier) و سوپرمن؛ بنابراین، این محصول که یکی از بهترین عروسک‌ها برای کودکان شما است، تنوع زیادی را در اختیار مشتریان قرار می دهد.

 

4. عروسک مادام الکساندر (Madame Alexander)

 

عروسک مادام الکساندر

 

این عروسک یکی از بالاترین جایگاه‌‌ ها را در میان عروسک ‌‌ها دارد به همین دلیل هم در لیست بهترین عروسک های دنیا قرار گرفته است! عروسک‌های مادام الکساندر دارای سایز‌ها و شکل‌ های گوناگونی هستند که می توانید از بین آن‌‌ها انتخاب کنید. این عروسک ‌‌ها بر اساس تم‌‌ ها و ایده‌‌ هایی مثل «جادوگر شهر اوز» ساخته شده اند و یکی از بهترین عروسک ‌ها در کل جهان محسوب می شوند. شرکت سازنده عروسک‌‌ های مادام الکساندر، در حال ساختن محصولات شگفت انگیز دیگری، مثل عروسک‌ های کودکان نوپا نیز می باشد.

 

3. مجموعه عروسک های Crib Life (زندگی گهواره ای)

 

مجموعه عروسک های Crib Life

 

این مجموعه دارای 6 نوع عروسک مختلف است که همه آن‌ها از بهترین عروسک های جهان محسوب می شوند، به همین دلیل هم تصمیم گرفتیم در این راهنمای خرید عروسک به آن ها اشاره کنیم. هر کدام از این عروسک‌‌ ها یک شخصیت متفاوت دارند. هر کدام از آن‌‌ها، کد مخصوص به خود را دارند. این مجموعه یک وب سایت نیز دارد که می توانید با بازدید کردن از آن، اطلاعات ارزشمندی درباره دنیای شگفت انگیز عروسک‌‌ ها به دست آورید.

 

2. عروسک باربی (Barbie)

 

عروسک باربی

 

باربی محبوب ترین عروسک کودکان است! مدل ‌‌های گوناگونی از این عروسک وجود دارد و به طور کلی جزو بهترین عروسک‌ ها در سراسر جهان شناخته می شود؛ بنابراین، اگر مدل‌های گوناگونی از عروسک باربی را دارید، متوجه خواهید شد که هر کدام از آن‌‌ها به نحوی منحصر به فرد است. این عروسک‌ ها در شکل‌ها، اندازه‌‌ها، رنگ پوست‌‌ها و ... متفاوتی تولید می شوند. عروسک باربی به عنوان عروسکی مد روز و شیک شناخته می شود!

 

1. عروسک لی میدلتون (Lee Middleton)

 

عروسک لی میدلتون

 

و اما آخرین عروسکی که قرار است در راهنمای خرید عروسک به شما معرفی کنیم، عروسک لی میدلتون است که یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین عروسک‌‌هایی است که می توانید برای فرشته کوچولو‌‌هایتان خریداری کنید. عروسک ‌‌های لی میدلتون بسیار گران و همچنین شکننده هستند؛ بنابراین، کودکان باید در حین بازی با آن‌‌ها، مراقب باشند. کودکانی که به این عروسک علاقه دارند آن را خریداری کرده و در گوشه‌ای از اتاقشان می‌گذارند تا زیبایی اتاقشان چندین برابر شود.